Ankmamman direkt från husvagnen

Jag tänkte bara skriva några rader från husvagnen :)

Jag och alla fem barnen har det jättebra här i Malå. (Nej det är inte Magnus som räknas som det femte utan Petra har med sig en kompis som sover med oss dessa dagar vi är här ;)   
Så ni kan ju förstå hur det ser ut när jag är ute och går med alla... värsta ankmamman typ :D ..haha...

Solen lyser och himlen är klar trots att klockan är så här mycket... :)  

Kan tyvärr inte ladda in  några kort så ni får se senare hur mysigt vi haft det ...det får bli när jag kommer hem :)

Barnen har åkt hela dagarna, med avbrott för mat och fika så klart. Moa åker med Petra och Thyra medans Maja och Melvin håller ihop. Det har töat massor så det är ju mycket grus efter vägarna men i backen är det fortfarande bra med snö :)  

Har just räknat in alla fem barnen som åkt ikväll när det varit kvällsöppet ... så ska vi gå och basta ihop innan vi bäddar upp för kvällsmyset... ;) Barnen är på underbart humör och är så lyckliga att få åka skidor.. :)

Jag ÄLSKAR verkligen husvagnslivet !!!!!!!

(Jadu Malin..jag får helt enkelt lita på att Mange fixar det här med blommorna under denna vecka... sen får jag väl försöka styra upp dom så dom lär sig att få stora mängder ..men inte så ofta bara ;)  som det nog lär bli sen...*harkel*... då får man helt enkelt se vilka som överlever eller som blir utbytta mot plast senare.. *gömmer mig bakom en kudde*
Väntar på din växt-kurs ;)

Nu är det diskning som gäller i servicstugan få se om det är öppet till bastun...
 
kramkram på er !!!

Kommentarer
Postat av: Djungelrepet

Bastu i husvagnen??!!



.... och ugnspannkaka? ;-)





PS. Får gratulera till kommande civilståndsförändring, fru ... fru ... Du ska väl inte byta bort ditt efternamn?! :-S DS.

2009-04-14 @ 22:34:51
Postat av: Helena L

Tackar tackar ;)... Nejdå, du kan vara lugn. Vi behåller alla våra efternamn..Varför göra det lätt för brevbäraren :D



Leiford

Lundström

Lindström

Gustafsson



Blev en skön bastu igår med allihopa. Pannkakan åt vi upp första dagen så nu blir det annat.All mat blir i stort sätt gott när man är ute :)

2009-04-15 @ 12:09:26
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad duktig du verkr vara med barn. Jag skulle aldrig klara av att ha så många barn =) Peciellt inte i en husvagn =D



Kul med ett bröllop!

2009-04-15 @ 15:36:01
Postat av: Helena L

:) Tack men speciellt duktig är jag nog inte.. men jag gillar att ha barn ikring mig, och när de är så här snälla så tror jag nog du skulle fixa det du oxå ;)



I en husvagn är barn ofta ännu snällare då de gillar gemenskapen, samt att det ofta finns så mycket aktiviteter runt om att göra så de inte har tid att reta upp varandra :D



Ja det ska bli kul :)

2009-04-15 @ 21:33:20
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Malin Ö

Haha! Ja vi får hoppas att Magnus klarar växterna tills ni är hemma:)

Sedan har du ju 2 st upplärda blomvattnare varannan vecka(fast det kan bli lite väl mycket vatten ibland!)

Vad roligt att ni har det så bra:)) Känns jättekul att tjejerna får ha ett "riktigt" påsklov med husvagnsliv! Jag är ju oxå halverst uppfödd i en husvagn, men det har nog haft en mer avskräckande effekt på mig;) Det var mer som i "vi hade i alla fall tur med vädret" än lugnt och skönt:D

Finns många historier om våra husvagnsemestrar!:D

Fortsätt ha det bra nu! Och krama tjejerna från mig:)

2009-04-15 @ 21:43:46
URL: http://blondinmammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0