Ordning Stress Filip & Fredrik

Mitt måste = almenacka när vi ha alla fyra barnen. :) 

Det är ju som ni förstår inte bara EN sak att hålla reda på med alla dessa gympor, läxor, läkartider och träningar osv...






Gäller bara att hålla reda på vart den håller hus... då den helst ska följa med vart man än går.

Fortfarande ont i kroppen idag..men har inte sovit (på dagen) lika mycket som tidigare i veckan. Var ju på stresshantering på fm och jag måste säga att man blir ju nästan utbränd av dessa parkeringsautomater. För inte har man pengar när man har bråttom... och DYRT är det(!!) så det räcker ju inte med någon krona om man lyckats göra något fynd i handväskan. P-skivorna gäller inte... Inte en kiosk att växla inom räckhåll...

Sen tänker man... "Men undra om någon P-vakt verkligen kommer under den här tiden, jag vågar kanske chansa i alla fall? " och tror ni inte att jag bara hinner tänka det så ser jag en liten blond tjej i en bil krypa in på området. Så klart en parkeringsvakt som då parkerar två rutor ifrån min bil.  DAMN !!! Panik panik...

Skulle jag kasta mig iväg med bilen igen för att hämta ut en hundring för att sen måsta till nästa ställe och växla den ??? Det var bara några minuter kvar innan det började och pulsen var uppe i 200 så jag kunde inte tänka, utan blev helt paralyserad och bad att hon skulle hiva sig bort från stället. (jag är ju dessutom syrran som vägrar komma försent till något)

Bestämde mig för att chansa iaf. Tänkte att är hon nu här så kanske hon pallrar sig iväg och inte kommer innan jag är tillbaka.
Kastade fort i de futtiga 6 kr jag hittat och rusade svettigt och stressigt  iväg för att lära mig .... stresshantera.

Sen snabbt ut och dra smygen när man kom tillbaka till parkeringen. Nästan lika spännande som att smyga fram kort när man spelar poker. Man försöker liksom hänga sig runt bilen flera meter innan för att om möjligt se något plastigt i framrutan.
  
PJOoH!... jag hade klarat mig denna gång. (så idag har jag tjänat några hundringar jag tänker Tradera för ;)

Fick ju dock en P-bot för ett tag sen när jag ställt in min kära P-skiva ...kollade innan jag körde in..och såg den blå klisterlappen som visar att P-passet gäller...Parkerade i lugn och ro längst ner ... men lika förbaskat när jag kom tillbaka så satt det en grå lapp vid torkaren.  P-passet som då visade sig gälla på ALLA parkeringar .. UTOM just där jag stod ... morr  

Har haft Filip och Fredrik här i em ... (ja inte Hammar och Wikingsson) utan Melvins två kompisar. Jag måste väl säga att det är liiite skillnad med grabblekarna då de blir fler av den sorten... Sjörövare... Svärd... Monster... Fäktning... Tävlingsspring... ja jisses...   

Nu ska jag vila i soffan innan barnen ska läggas...

vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0