Lördag Hockey Myspys

Vaknade av ett himlarns massa dunkande. Barnen hade glömt bort att det låter liiite mer på undervåningen när man hoppar på deras golv. Nåväl klockan var rejält mycket ändå så det var väl ingen större fara :) 

Idag var det hockydags så barnen var rejält uppspelta. Första gången för Maja och Moa så visst var det spännande. AIK mötte Djurgården. Rätt skoj med barnens olika intressenivå på hockeyn. Petra är så otroligt inne i allt hockeysnack.. kan massor om alla spelare och är helt inne i spelet. Melvin han tränar ju på dessa hockeyramsor 7 dagar i veckan så det är ju rejält gulligt när denna lilla späda kropp får till denna grova grabbrösten när han hänger med klacken :D
Moa följde nog med i sångerna och klappade friskt i händerna. Maja däremot var väl lite mera inne på varför de kastade så mycket skräp överallt. Frågade efter halva matchen "Vilka är det vi hejjar på?"  "Helena, ser du !!!!... en fluga !!"
MEN inte ett ljud om att hon (eller någon) ville hem trots att vi var där i rätt många timmar.
Maja blev mer och mer inne i spelet tillslut när man fått förklara lite... Barn är SÅ söta.. :)  



Sen blev det myspys till Stjärnor på is :) ... trodde ju att de skulle vara rejält trötta efter att ha stått på hockeyn så länge men här skulle det dansas.





Nu sover alla barnen sen länge. Jag ska nu smyga och se om Magnus är vaken eller om jag kan roffa åt mig fjärren och se på vad jag vill i sovis ;)     SOV gott !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0