Bloggfrågor

Kopiera gärna frågorna nedan och lägg in era svar oxå (som en vanlig kommentar) Svara på de ni vill bara :)

Favoritcafé:
Wayne's och Ainas  och uppe på CK (oj blev tre)
Favorittidning: läser så sällan men det är väl alltid kul att bläddra i en skvallerblaska. Norran funkar ju oxå. 
Bästa saken som händer i vinter:  Husvagnen så klart !!!
Favoritplagg i garderoben just nu: Har just nu en väldansch o-ordning där så jag tar det jag hittar.
Vad gjorde du för två år sedan: Var jag så dålig att jag nog låg och kved i mina smärtor
Längd: snart 1.60..
Vanligaste färgen på mina kläder: grått, ceriserödlila och svart.
I vinter kommer jag att gå klädd i: raggsockar och rosa Helly Hansen-underställ
Men absolut inte i: nätstrumpor
Mig själv med tre ord: Liten Sprallig Livsnjutare
Jag tränar: fingrarna.
Humör just nu: glad men lite smått orolig.
Är det nåt du absolut inte äter: Sånt som jag inte har råd med och mögelost.
Kläder just nu: jeans, grå polotunika samt invirad i en lila filt runt detta som en klänning.
Vad sa du senast: Typiskt ! (hörcentralen hade stängt just idag när jag skulle lämna in Melles trasiga hörapparat)
Fisk eller badkruka: om tävling i rutchbanor så fisk ... hänger annars gärna i bubblorna... är det kallt ställer jag gärna upp som handdukshållare.  
Morgon- eller nattmänniska: natt. Är tokstel på morgonen och kan knappt röra mina fingrar.
Sparare eller slösare: Sparare till en viss gräns. Otrolig på impulsköp.
Vad är du mest nöjd med på din kropp: Mina skomakartummar! annars behöver man väl ett gäng med klädnypor till allt annat.
Har du några homosexuella vänner: många.
Bio eller promenad: promenad blir det väl oftast men hinner med någon bio ibland nu när jag kan sitta.
Är du kittlig: ja jisses... rör inte mina fötter !!!!!! 
Det bästa med att vara... sjuk är att uppskatta livet när man blir bättre
Rädd för insekter? Nejdå, bara djur som lurviga spindlar har jag lite svårt för.
Har du några vänner som är transvestiter? Faktiskt inte
Största svaghet: Att inte kunna säga nej.
Det här är jag bra på: lyssna kanske (och shoppa)
Bästa bok? Har knappt läst någon bok. (väntar alltid tills filmen kommer ;)
Chips, morötter eller godis? Chips.. men helst flamin' hot cheez cruncherz!
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? redan gjort bägge
Vilken är den roligaste fest/tillställning du varit på: Syrrans bröllop
Sova kloss eller själv? Helt klart själv om det är varmt. Har nog problem med min egen hud mot min när jag sover :D
Vem skulle du helst vilja tacka just idag? En vän på jobbet.
Om du var tvungen att byta namn vad skulle du heta då ? Hade jag blivit en pojk så hade jag visst hetat Lars-Jörgen (!!!) säger mamma. Men om jag var tvungen att byta nu får det väl bli Meya 
Stökigt eller välstädat? Nu när jag tagit mig ur stöket är det ju skönt med välstädat. (så gott det går)
Gillar du att sjunga? Ja, men sjunger gräsligt så det blir när jag är själv i bilen.
Vilken är din fulaste sak? måste fundera
Anser du att du är stark? Jobbar väl på det.
Om du skulle likna dig med en seriefigur/film/tv karkatär vem vore du då? måste tänka..återkommer  
Vilken kändis skulle du ta med på ett discotek: Helt klart Ellen DeGeneres
Använder du knark? Kaffe för att palla dagen... ibland vin för att somna... sen är jag ju en pillertrillare med all min värk.
Gillar du kramar eller pussar? kramar, pussar kan ju få en att tappa andan.
Civilstånd: Sambo

Kommentarer
Postat av: Lianen

Måste fråga dig lite först.



Ska du sitta i husvagn i vinter??!! Är det inte lite bakvänt att göra det på vintern, i synnerhet på era breddgrader?



Vad betyder "hänger annars gärna i bubblorna"?

2008-11-12 @ 14:39:15
Postat av: Helena L

:) jamen det finns väl inget mysigare än att vara i en husvagn!! Så självklart ska det göras på vintern oxå!! Låta barnen åka skidor direkt från dörren. Gå ut en sväng i vintersolen med varma täckisar jacka och mössa och få så där härligt kallt ansikte som hettar när man kommer in igen. LÄNGTAR!



När jag hänger i bubblorna, ja då sitter jag nedtryckt i bubbelpoolen och värmer mig :)

2008-11-12 @ 14:46:55
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Lianen

Du driver med en stackars utsocknes. :-(

2008-11-12 @ 14:57:37
Postat av: petraa, =)



Favorittidning:Julia.

Bästa saken som händer i vinter: Husvagnen. skidor o.s.v =)

Favorit plagg i garderoben just nu: Olika,

Vad gjorde du för två år sedan: Hängde på skolan . :S

Längd: 145

I vinter kommer jag att gå klädd i: tjocksockar , sjalar.

Men absolut inte i: kroppsstrumpa.

Jag tränar: fotboll.

Humör just nu: glaad.

Är det nåt du absolut inte äter: Wook,potatisburgare Måångaa andra också .

Kläder just nu: Jeans och en grön tröja.

Vad sa du senast: Okeejdåå .

Fisk eller badkruka: Fisk =)

Morgon- eller nattmänniska: dagmänniska.

Sparare eller slösare: Sparare tror jag . :S

Vad är du mest nöjd med på din kropp: hmm.. Kanske mitt hår.

Bio eller promenad: Båda.

Det bästa med att vara... liten är att busschaffören oftast stannar rakt framför mig.

Rädd för insekter? Ja .

Det här är jag bra på: vet inte .. att vara storasyrra . (har ju 3 (+2))

Bästa bok? Systrar i jeans.

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Självklart :D

Vilken är den roligaste fest/tillställning du varit på: hmm.. Melodifestivalen tror jag.

Sova kloss eller själv? själv.

Om du var tvungen att byta namn vad skulle du heta då ? mica :]

Stökigt eller välstädat? städat om jag slipper göra det själv..

Gillar du att sjunga? Ja , =)

Anser du att du är stark? kanske,

Vilken kändis skulle du ta med på ett discotek: .. Zac tror jag =)

Använder du knark? Coca cola

Civilstånd: singel .

2008-11-12 @ 15:18:20
Postat av: Erika

Favorittidning: Tara

Bästa saken som händer i vinter: 30 års fest och Invigning

Favorit plagg i garderoben just nu: Min Odd Molly tunika

Vad gjorde du för två år sedan: Pluggade

Längd: 171

I vinter kommer jag att gå klädd i: Jeans, vägrar tro att det blir kallt.

Men absolut inte i: långkjol

Jag tränar: poweryoga

Humör just nu: glad men trött

Är det nåt du absolut inte äter: Lever

Kläder just nu: Mjukbyxor och tirre

Vad sa du senast: Vi hörs!

Fisk eller badkruka: Väldigt mycket Badkruka

Morgon- eller nattmänniska: Morgon

Sparare eller slösare: Tyvärr slösare

Vad är du mest nöjd med på din kropp: Mina naglar

Bio eller promenad: Bio

Det bästa med att vara... ute är att man får frisk luft och blir gladare.

Rädd för insekter? Inte något

Det här är jag bra på: nätsurfa

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Har en tatuering på ryggen.

Vilken är den roligaste fest/tillställning du varit på: Nyårsafton 2003

Sova kloss eller själv? kloss!

Om du var tvungen att byta namn vad skulle du heta då ? ingen aning...

Stökigt eller välstädat? kliniskt

Gillar du att sjunga? Inte alls

Anser du att du är stark? Så det räcker

Använder du knark? Kaffe

Civilstånd: ganska singel

2008-11-12 @ 19:12:28
Postat av: Helena L

Lianen : haha..men kära nån.. varför skulle jag driva med dig? (låter det så konstigt för er där nere ???)

Det är iaf på fullaste allvar och jättehärligt och mysigt.

Tror även du skulle gilla det. (iaf om det är fint väder)

2008-11-12 @ 19:21:59
URL: http://leiford.blogg.se/
Postat av: Lianen

Favorittidning: IKEA-katalogen är en höjdare varje år, men räknas inte som tidning, så jag säger Dagens Nyheter då.

Bästa saken som händer i vinter: Mys i hemmet med levande ljus.

Favoritplagg i garderoben just nu: Jag vurmar starkt för stickade tröjor. Vill ha raggsockor med höga skaft upp till knäna, men ingen vill sticka såna till mig. :-(

Vad gjorde du för två år sedan: Då försökte jag föra ett sammanhängande samtal med min terapeut efter att utmattningsdepressionen slagit till.

Längd: 163,5 cm

Vanligaste färgen på mina kläder: Vit eller svart.

I vinter kommer jag att gå klädd i: Reflexer och gångstavar.

Men absolut inte i: Nätbrynja med paljetter.

Mig själv med tre ord: Egensinnig, känslosam och skämtsam.

Jag tränar: På att uppmärksamma mina tankegångar.

Humör just nu: Gott, men trött.

Är det nåt du absolut inte äter? Potatismos! Rotmos också, klarar inte konsistensen. Ostron, surströmming, selleri, pölsa och bläckfisk.

Kläder just nu: Naturfärgade träningsbyxor, svart kortärmad undertröja, vita tjocka strumpor och fårskinnstofflor.

Vad sa du senast? Aahh! (ryggsmärtor)

Fisk eller badkruka? Duschare.

Morgon- eller nattmänniska: Ingetdera.



Jag brukar fråga folk om de vet vilket klockslag på dygnet de är födda. Det har visat sig att överraskande många är som piggast vid samma period som födelsetiden.



Mao de som är födda tidigt på dagen är morgonmänniskor, och de som är födda på eftermiddagen eller natten är nattmänniskor. Det finns inget vetenskapligt bakom detta, bara en sak jag noterat.



Själv är jag född vid kl 12 på dagen och är varken pigg på morgonen eller natten.



Sparare eller slösare: Har jag bestämt mig för att spara, gör jag det. Annars är jag ingen snåljåp.

Vad är du mest nöjd med på din kropp: Det som fungerar.

Har du några homosexuella vänner: Jag vet inte .... kanske det... ;-)

Bio eller promenad: Dator och dator istället, för det mesta.

(Film blir hemma. Jag tänker ofta att jag ska promenera).

Är du kittlig: Så in i helsicke. Men vad skönt det är att bli killad på ryggen eller under fötterna! Killad inte kittlad.

Det bästa med att vara... okänd är friheten.

Rädd för insekter: En del.

Har du några vänner som är transvestiter: Det vet jag faktiskt inte.

Största svaghet: Min dystymi, den tär och kräver sina offer.

Det här är jag bra på: Skaffa mig en överskådlig vy över händelser eller rådande dilemman. Rak kommunicering. Försätta mig i tidspress.

Bästa bok: Det hoppas jag blir "Konsten att vara snäll" av Stefan Einhorn. :-)

Chips, morötter eller godis: Choklad.

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig: Nej, jag är för ombytlig för att inte ångra valet efter en tid. Om jag blev tvungen vet jag dock vad som skulle tatueras, men det är hemligt.

Sova kloss eller själv: Både och.

Vem skulle du helst vilja tacka just idag: En massör, om det hade dykt upp någon, för min rygg skull.

Om du var tvungen att byta namn vad skulle du heta då: Tvungen och tvungen, jag vill ju byta för tusan! Byråkratin och jag har inte samma uppfattning om kostnaden bara. Personligen anser jag den onödig överhuvudtaget.

(Du vet ju vad jag vill heta.)

Stökigt eller välstädat: Stökigt är ett understatement för rådande tillstånd. Älskar ordning och minimalism.

Gillar du att sjunga: I teorin. :-)

Vilken är din fulaste sak? Det måste vara en 30 cm hög plastgran full med massa kottar, plastiga guldlingon, röda rosetter och något annat obestämbart rött. Inuti är en ljusslinga fastlimmad.

Anser du att du är stark: Stark i min åsiktstro, svag med disciplinen.

Vilken kändis skulle du ta med på ett discotek: Beror på om det är för att skuffa. Annars skulle jag vilja beskåda ("kylskåpet") den engelska drottningen på ett discogolv. Dalai Lama kan vara en upplevelse också.

Använder du knark: Vet inte riktigt vad som inbegrips i ordet knark här. Aldrig testat narkotika och saknar det inte heller.



Koffein försöker jag avhålla mig ifrån (sömnproblem), dock förlustar jag mig på Cola ibland.

Medicin är ett nödvändigt ont. Helst skulle jag avstå, men de har trots allt en hjälpande effekt. Förvarar dom i färgglada Noblesse-askar, då ser det mindre trist ut.

Räknas choklad in i kategorin, med dess vällustande effekt?



Gillar du kramar eller pussar: Läpparna är det bästa på kroppen! Gillar mycket fysiskt närhet. Blir lätt lite känsligt för män som inte vet, och kvinnor som vet.... åt vilket håll min uppmärksamhet dras.

Civilstånd: Dammråttskollektiv.

2008-11-13 @ 08:54:36
Postat av: Kiie

Favoritcafé: Inte någon alls

Favorittidning: Expressen

Bästa saken som händer i vinter: När snön smälter

Favoritplagg i garderoben just nu: Min gröna tjocktröja



Vad gjorde du för två år sedan: var i Austrailen

Längd: ca 182

Vanligaste färgen på mina kläder: svart

I vinter kommer jag att gå klädd i: varma kläder

Men absolut inte i: brudkläder

Mig själv med tre ord: snäll impulsiv och galen

Jag tränar: varje dag

Humör just nu: partyhumör

Är det nåt du absolut inte äter: sniglar

Kläder just nu: Skjorta och grå byxor

Vad sa du senast: Byt kanal för fan

Fisk eller badkruka: Fisk

Morgon- eller nattmänniska: natt

Sparare eller slösare: Köper nog vad jag vill.



Vad är du mest nöjd med på din kropp: mina armar

Har du några homosexuella vänner: två

Bio eller promenad: Promernerar på golfbanan

Är du kittlig: Jag tror det.

Det bästa med att vara.... stockholmare är att man slipper snö.

Rädd för insekter? Nej

Har du några vänner som är transvestiter? Nej

Största svaghet: Att jag inte kan säga förlåt om jag har fel

Det här är jag bra på: Spela cool



Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Har en stor tatuering på skuldran

Vilken är den roligaste fest/tillställning du varit på: Ivas 32års fest

Sova kloss eller själv? ihop



Vem skulle du helst vilja tacka just idag? mamma

Om du var tvungen att byta namn vad skulle du heta då ? Maximilian den store





Stökigt eller välstädat? städat

Gillar du att sjunga? NEJ!

Vilken är din fulaste sak? Min gröna städvippa

Anser du att du är stark? fysiskt ja.. psykiskt ja



Om du skulle likna dig med en seriefigur/film/tv karkatär vem vore du då? Kanske Dagobert

Använder du knark? Snus

Gillar du kramar eller pussar? Heta kyssar så klart ! (Jag är ju man)

Civilstånd:Singel

2008-11-14 @ 23:51:20
Postat av: Malin

Favoritcafé: Får bli wayne´s,är sällan på café men deras bagel m grönsaker är ju sååå mums

Favorittidning: Massor av heminredningstidningar går genom mitt hus

Bästa saken som händer i vinter: Äntligen helrenovera tvättstugan

Favoritplagg i garderoben just nu: min nyinköpta myskofta

Vad gjorde du för två år sedan: Ungefär samma som nu, jobbar på, planerar jul och inköp

Längd: 1.78, 3 cm kortare än för 2 år sen???!!!!

Vanligaste färgen på mina kläder: Svart, grått

I vinter kommer jag att gå klädd i: Mina nya skinnstövlar och kanske lära mej att använda klänning ;)

Men absolut inte i: raffset

Mig själv med tre ord: Glad, envis, planerare

Jag tränar: på Wii

Humör just nu: Myssjuk, mkt värme och ljus

Är det nåt du absolut inte äter: Äter absolut inte nyponsoppa el isterband

Kläder just nu: jeans och en långärmad svart tröja Vad sa du senast: Men Neeej....såg Markus Fagervall ramla i Stjärnor på is

Fisk eller badkruka: Har i hela mitt liv varit fisk, men ju äldre jag blir desto mer badkruka blir jag...hur trist som helst

Morgon- eller nattmänniska: Helt klart natt, älskar att veta att alla sover och jag kan se film el tv själv utan nån som stör

Sparare eller slösare: Slösare men tränar på att bli sparare

Vad är du mest nöjd med på din kropp: Öhhhhhh

Har du några homosexuella vänner: Nää, inte vad jag vet ;)

Bio eller promenad: Båda men det blir ju mer prommenader än bio..

Är du kittlig: Yes, don´t even think about it...

Det bästa med att vara...

Rädd för insekter? Joo, gillar inte spindlar el getingar...huga

Har du några vänner som är transvestiter? Nej

Största svaghet: Att vilja för mycket på kort tid

Det här är jag bra på: Laga mat

Bästa bok? Ser hellre filmen, men gillar Kajsa Ingemarssons böcker

Chips, morötter eller godis? Godis, helst salt och surt

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Vill så gärna tatuera mej, så det kanske blir av snart ;)Vilken är den roligaste fest/tillställning du varit på: I år, Hampenfest i augusti...såå kul!! 3 kamp, grillat, nattbad och trubadurkväll

Sova kloss eller själv? I början kloss sen själv när det blir för varmt

Vem skulle du helst vilja tacka just idag? Min man som medan jag var och simmade städade och donade hemma.

Om du var tvungen att byta namn vad skulle du heta då ? Ingen aning, men nöjd med mitt namn är jag inte...

Stökigt eller välstädat? Helt klart välstädat, pedant som jag är;)

Gillar du att sjunga? Ja, hur kul som helst, skulle vilja våga söka till singing bee

Vilken är din fulaste sak? Måste vara en spargris som är en clown,ful som stryk, men den är nog kastad nu så den kanske inte räknas längre...

Anser du att du är stark? Joo det tycker jag nog

Om du skulle likna dig med en seriefigur/film/tv karkatär vem vore du då? Finns ju många man skulle vilja vara, Typ Nigella el Leila kanske ;)

Vilken kändis skulle du ta med på ett discotek: Håller med dej Helena, Ellen DeGeneres, hur häftig är hon inte.....

Använder du knark? Njae, inte direkt

Gillar du kramar eller pussar? Olika vid olika tillfällen, men väljer kramar, det skulle jag inte klara mej utan

Civilstånd: Gift

2008-11-22 @ 20:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0