Julafton


Ja så var det dags för julafton och barnen tisslade och tasslade på övervåningen. Sedan åkte jag och Melvin till boliden för att fira lite med brorsan (ola) och hans familj som skulle vidare mitt på dagen. Tomtegrötlunch så klart :)

Sen ville Melvin se på sin gammelmormors grav så jag och han åkte dit så han fick tända ett ljus i lyktan. Sen ville pappa åka och hämta Petra detta år så jag kunde slappna av i soffan (ja jag somnade så klart, då jag ju brukar sova mitt på dagen som ett litet barn) Så när de kom från Broträsk hade Tomten hunnit knacka på rutan när Melvin var själv i rummet för att se lite på Kalle. Herregud vad han skrek. och typiskt nog var jag oxå borta JUST då.. *suck*...

Tomten hade tydligen ingen mask som de ibland kan ha, tror han iaf, men han kan visst ha fel, säger han.
Sen var han visst ungefär lika stor som mamma (jag) tydligen. Spännande nog så kom tomten inte så nära utan sa att han hade lämnat paket inne. Men detta resulterade i att han inte vågade vara själv i rummet längre :) HUUUR snäll tomten än är.  

Sen blev det utdelning när Petris kom och vi åt smaskigt värre. Sen sent på kvällen kom då magnus med sin pappa och Gudrun för att äta lite kvällsjulmat.

Barnen fick som vanligt hur mycket paket som helst, kan inte fatta att man aldrig lär sig... Man har alltid ångest att man (tomten gjort) för lite paket.



Kommentarer
Postat av: Louise

Man blir så glad när man ser dina bilder! Ni verkar haft en mysig jul :)

2008-12-26 @ 14:26:19
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Hellan

:) Kul att du blir gla :)



Ja vi hade en supermysig jul ! Hoppas ni oxå hade det bra !

2008-12-26 @ 21:13:58
URL: http://leiford.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0